Már zajlik a per, hogy kiderítsék: miért nem vizsgálta a GVH a Molt a benzinárstop idején
A Független Benzinkutak Szövetsége szerint a forgalmuk 30 százalékát vesztették el, ezért sokan le is húzták a rolót.
A Független Benzinkutak Szövetsége szerint a forgalmuk 30 százalékát vesztették el, ezért sokan le is húzták a rolót.
Átírná a kormány az energiahatékonyságról szóló törvényt, a Független Benzinkutak Szövetsége szerint ezzel visszamenőlegesen emelik az üzemanyagok adótartalmát. Jövőre literenként közel 18 forintos lehet az EKR-hez köthető teher.
A nemzetgazdasági miniszter azt szeretné, hogy olcsóbban árulják a benzinkutakon, az ágazat szereplői pedig azt, hogy a régiós átlagot ne úgy számolják, ahogy eddig.
A kis kutak tulajdonosai a benzinárstop ideje alatti nehézségek miatt vonnák felelősségre a Molt, amely ellen akár egyedi kártérítési pereket is indíthatnak, ha a GVH elmarasztalja az olajcéget.
A Független Benzinkutak Szövetsége petícióval tiltakozik az extraprofitadó szabályainak átírása ellen.
Teljesen átszabta egy kormányrendelet a benzinkutakra kirótt extraprofitadót: a legnagyobb bevételű társaságok terhe 2024-től másfél százalékkal csökken, a kisebbeké viszont hússzorosára nő. Csak a legkisebb, családi töltőállomások maradnak sarc nélkül, de ha a nemzetközi helyzet berobbantja az árakat, ők is az adóztatott sávba csúszhatnak. A Mol, OMV, Shell és társaik a könnyítéssel megengedhetik maguknak, hogy a jövedéki adó megugrása ellenére is kisebb mértékben emeljék az árakat január elsején. Nagy segítség ez a magyar családoknak, leszámítva azokat, akik nagyon megszívják.
Továbbra is úgy vélik, a Mol visszaélt erőfölényével a benzinárstop idején.
Közel 20 százalékkal esett a hazai benzinkutak összesített forgalma az első negyedévben, főként az ársapka piactorzító hatásának megszűnése, és a visszaeső gazdasági teljesítmény miatt.
A kisebb töltőállomásoknak évekre lesz szükségük az árstop okozta veszteségek ledolgozására.
A fehér benzinkutakon már nincs mennyiségi korlátozás, a színeseknél még van.
A jövő héten sem szállít üzemanyagot egyes független kutaknak a Mol, az érintettek már megkapták az erről szóló üzenetet.
A Mol szerint négy oka van annak, hogy zavarok vannak az üzemanyagfronton. A címben említetteken kívül a százhalombattai karbantartásra és a stratégiai tárolók töltésére hivatkozik. Ezek közül a kormány kezében igazából csak az árstopok megszüntetésének lehetősége van, de erre politikai okokból nem hajlandó.
Újabb településekkel bővült a független kutasok listája, ahol üzemanyaghiány van a kiskutakon.
Ismét bővült az FBSZ listája, az utolsó adatközlés óta 14 kút „száradt ki".
A Mol a kisbenzinkutak egy részének egyáltalán nem fog üzemanyagot szállítani.
Az üzemanyag-árstop áttételes hatása pedig, úgy tűnik, az lesz, hogy két év múlva drasztikusan be fognak szűkülni a biztonsági készleteink. De jövőre még nőnek, bár arra az ársapkának még pont nem volt érdemben hatása.
Egyliteres vásárlási korlátról írt a közösségi oldalán egy siklósi benzinkút. Figyelemfelkeltésnek szánták.
A szállítás felfüggesztéséről szóló döntés azonnali felülbírálatát kéri a Független Benzinkutak Szövetsége, amely szerint az ország, a vidéki lakosság, a gazdálkodók ellátása a tét.
A döntés leginkább a kis töltőállomásoknak lehet fájdalmas.
Veszteséges üzemelésre kényszerítené az árcsökkentéssel a kormány a piaci szereplőket a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint.